Fresh new start

Hejsan!
 
Då har Spring quartern 2014 dragit igång och det här är officiellt min sista quarter som freshman. Jag har ju dock redshirtat (dvs, jag spelade inte basket det här året så jag får ett extra år på skolan) så kommer vara här 5 år totalt. En sak jag gillar med quarter system (3 terminer istället för 2) är att man får chans att testa många klasser och gillar man inte en klass får man lida genom de 10 veckor för att sedan testa nya. Nu har vi precis haft spring break och vi har gjort kul grejer och nu idag hade vi vår första workout day för våren, första klasserna har dragit igång och det är i allmänhet bara mycket nytt nu. Nya tankesätt, nya sätt att pusha sig själv och nya möjlgiheter. 
Har open gym idag också vilket innebar att vi lirade basket helt fritt, kändes så skönt att bara kunna lira helt fritt och det kändes/gick till och med ganska bra. Nu gäller det verklilgen att komma i form. Har drygt 2 månader kvar här innan jag åker tillbaka till Sverige och har fortfarande inte spelat/tränat fullt (hade 1,5 vecka inna säsongen tog slut) på över 1,5 år och om 2 månader är mitt mål att vara i toppform. Jag har dock kört väldigt mycket styrka och annan basket ju så hoppas att det kommer hjälpa mig men nu gäller det att jobba när jag äntligen är hel. 
 
 
Bjuder på lite bilder från Spring break dårå när jag och Lu var i Beverly Hills en dag. Njöt av godaste cheesecaken, fönstershoppade lite på Rodeo Drive (en av, om inte världens dyraste gator) och strosade omkring bland lyxvillorna. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Härligt se och höra att du är på gång på riktigt. Ha en härlig sista tid där borta och så hoppas jag vi syns i sommar!

2014-04-02 @ 08:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0