First day of school, and an interview tomorrow!

Bild på the squad from vår öppnings athletic ceremony. 
Heey!
 
Då är man igång igen...Idag börjar officielt riktiga skolan! Vi alla kände oss som små skolflickor när vi idag alla gick till våra nya klasser, fick träffa våra nya lärare och fick en hint om vad vi nu de kommande 10 veckorna kommer att läsa om. Jag ser mycket positivt på mina klasser, verkar intressanta och inte allt för svåra. Ska bli skönt efter att tagit lite svårare kurser på senaste. 
 
Imorgon är en stor dag, ska på min första riktiga intervju. Dock ingen arbetsintervju men däremot en major intervju. Det är rätt sjukt egentligen. Den majorn som jag vill komma in på har så tuff konkurrens att man först måste ha ett tillräckligt bra GPA (snittbetyg) för att kunna söka. Sedan ansöka under en viss tid där man måste svara på 6 uppsats frågor samt bifoga ett arbete som man tidigare gjort med lämpligt syfte. De här delarna har jag redan avklarat men jag är nu kallad på intervju som ett sista steg för att se om jag kommer in. Kan inte undgå med att säga att jag är ganska nervös men ska bara vara mig själv och svara så bra och ärligt som möjligt så får vi se hur det går. Står klart och tydligt i mitt email att klädsel måste vara proffesinell på intervjun så ska ta mig ett titt i garderoben och försöka förbereda mig för imorgon innan det är dags att sova.
 
Puss! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0